Algemene voorwaarden
Definities
- “Soulmeat’” of “wij”: Soulmeat B.V., is gevestigd aan Harmanshoeve 8,Ouderkerk aan den IJssel, KvK-nummer: 96382643
- “Klant” of “u”: degene met wie Soulmeat een overeenkomst is aangegaan.
- “Product”: de vleesbox op basis van een abonnement.
- “Deadline”: de deadline voor wijzigingen, pauzeren, opzeggen en herroepen, welke te raadplegen is via uw account.
Activiteiten en toepasselijkheid
- Soulmeat verkoopt en levert op basis van een abonnement 2-wekelijkse vleesboxen.
- Soulmeat verkoopt ook cadeaubonnen en biedt vouchers/kortingscodes aan.
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten (waaronder begrepen abonnementen) die Soulmeat met klanten aangaat.
- Soulmeat behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen.
Aanbod
- De aangeboden producten, inclusief de vermelde prijzen, gelden als een vrijblijvend aanbod dat door de klant kan worden aanvaard.
- Ons aanbod bevat een zo volledig en nauwkeurig mogelijke omschrijving van de aangeboden producten. Soulmeat kan niet voorkomen dat er soms een vergissing wordt gemaakt. Overduidelijke vergissingen in het aanbod zullen Soulmeat niet binden.
- Ons aanbod richt zich op eindverbruikers in Nederland. Alleen bestellingen van huishoudelijke grootte zullen worden aangenomen en de bestelde producten zijn niet bestemd voor doorverkoop.
Totstandkoming overeenkomst
- Om een bestelling te plaatsen maakt u eenmalig een account aan. Via uw account kunt u uw bestelling en voorkeuren beheren, waardoor u in het vervolg vlotter en eenvoudiger bestellingen kunt plaatsen. Met het bestellen van de eerste vleesbox kunt u aangeven welke items u niet wenst te ontvangen. U kunt dit te allen tijde ook wijzigen in uw account. Indien u dit niet tijdig aangeeft of wijzigt met inachtname van de deadline, wordt uw vleesbox automatisch geselecteerd.
- Na het aanmaken van een account kunt u het door Soulmeat in de bestelprocedure beschikbaar gestelde (online) bestelformulier volledig invullen en bevestigen. Door het invullen van het (online) bestelformulier doet u een bestelling bij Soulmeat. Ontvangst van de ingediende bestelling wordt direct elektronisch bevestigd. Deze bevestiging vormt niet automatisch het akkoord op de bestelling en er komt niet direct een overeenkomst tot stand.
- Soulmeat behoudt zich het recht voor om de offerte zonder opgave van redenen te weigeren tot de deadline. Er ontstaat een recht op levering van de bestelde vleesboxen of andere bestelde diensten na afloop van de deadline en na acceptatie door Soulmeat. In elk geval kan Soulmeat een offerte weigeren te accepteren indien er sprake is van een situatie zoals omschreven in artikel 3.b en 12.b van deze algemene voorwaarden.
- Een overeenkomst is automatisch voor onbepaalde tijd, hoewel u in uw account kunt aangeven als u het enkel voor bepaalde tijd wilt.
- Soulmeat verkoopt en levert geen producten aan personen onder de achttien (18) jaar. Om een account aan te maken en een bestelling te plaatsen, dient u achttien (18) jaar of ouder te zijn.
- De bedenktijd als bedoeld in artikel 7:46d lid 1 Burgerlijk Wetboek is niet van toepassing, aangezien het gaat om zaken die snel kunnen bederven of verouderen, als bedoeld in artikel 7:46d lid 4 sub 4 Burgerlijk Wetboek.
Uw verplichtingen
- Alle informatie die de klant op enig moment aan Soulmeat opgeeft, dient actueel en waarheidsgetrouw te zijn. Uw wachtwoord mag niet aan derden worden doorgeven. U dient het wachtwoord veilig en afgeschermd van onbevoegden te bewaren en ons van een eventueel verlies of doorgave schriftelijk op de hoogte stellen. De klant draagt zelf de verantwoordelijkheid voor eventueel misbruik, bijvoorbeeld in geval van een onrechtmatige bestelling door derden met uw wachtwoord en de daaruit voortkomende vorderingen. Soulmeat is niet aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg van onjuiste informatie of verlies van uw wachtwoord. Soulmeat is gevrijwaard tegen eventuele aanspraken van derden.
- U bent verplicht de productlabels, product- en gebruiksaanwijzingen en waarschuwingen bij de geleverde producten zorgvuldig te lezen en in acht te nemen. Voor eventuele schade door het niet opvolgen van productlabels, product- en gebruiksaanwijzingen en waarschuwingen is Soulmeat niet aansprakelijk. Soulmeat is gevrijwaard tegen eventuele aanspraken van derden.
Bezorging
- Wanneer u een bestelling geplaatst heeft op donderdag vóór 12:00 uur zal de week erop de bezorging plaatsvinden. Wij leveren standaard op dinsdag, woensdag of donderdag(u kunt uw voorkeursdag aangeven). Wanneer de vleesbox verzonden is ontvangt u uw track&trace code en kunt u, wanneer u niet thuis bent neerzettoestemming of uw favoriete buren aangeven. De tijdsvensters voor bezorging, zoals vermeld in het klantaccount op de website, in de app en in de bevestigingsmail zijn indicatief en kunnen afwijken door onvoorziene omstandigheden, overmacht of feestdagen.
- In bepaalde gevallen kan Soulmeat extra kosten rekenen voor bezorging in een specifiek tijdsvenster. Extra kosten die in rekening worden gebracht bij de levering van de door u bestelde producten worden altijd vooraf gecommuniceerd bij de keuze van het tijdsvenster.
- Op de dag van bezorging ontvangt u een mail met een preciezer bezorgmoment tussen 17-22uur. Wij kunnen de levertijden helaas niet garanderen. Mochten we toch later zijn, dan zijn we niet aansprakelijk voor de te late leveringen.
- Vooruitbetaling is bedongen, u kunt geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling, alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
- Wij bezorgen overal in Nederland, behoudens de Waddeneilanden.
- Wij bezorgen op het adres dat u in uw klantaccount op onze website als bezorgadres hebt opgegeven. Een adreswijziging gaat in voor de levering wanneer u deze voor de deadline aan ons hebt doorgegeven.
- U draagt er zorg voor dat de persoonlijke bezorging van de producten op het door u opgegeven bezorgadres en gedurende het door u opgegeven tijdsvenster mogelijk is. Mocht de bezorging niet mogelijk zijn, dan bent u in gebreke voor wat betreft de acceptatie; de eventuele kosten en schade komen dan voor uw rekening.
- Als de persoonlijke bezorging van de producten niet mogelijk is, kunt u bij de bezorgmail met track&trace code neerzettoestemming geven of uw favoriete buren aangeven. De bezorging op deze wijze komt geheel voor uw risico en Soulmeat is niet verantwoordelijk voor het eventueel bederven of verdwijnen van de producten.
- Indien op het beoogde moment van levering door de transporteur noch de koper noch een door hem aangewezen persoon op het afleveradres aanwezig is dan wel de koper of bovenbedoelde aangewezen persoon het pakket niet in ontvangst kan of wil nemen, dan staat Soulmeat vanaf dat ogenblik niet meer garant voor de goede temperatuur van de inhoud van de verpakking. In zulk geval zal de transporteur, indien mogelijk, het pakket bij de buren of overburen afgeven en anders zal de transporteur de bestelling weer meenemen. In die gevallen zal de transporteur een bericht achterlaten.
Prijzen en verzendkosten
- Prijzen zijn inclusief omzetbelasting en inclusief verzendkosten binnen Nederland, tenzij anders is vermeld.
- De vorderingen van Soulmeat zijn per direct opeisbaar.
- Voor betaling kunt u alleen gebruikmaken van de bij de bestelling overeengekomen en aangegeven betaalmogelijkheden. U bent verplicht binnen de overeengekomen betalingstermijn te betalen.
- Soulmeat is te allen tijde gerechtigd de prijzen aan te passen, met dien verstande dat wij u hier ten minste veertien (14) dagen van tevoren over op de hoogte zullen stellen. Indien u bezwaar heeft tegen de gewijzigde prijs, dan heeft u de mogelijkheid de overeenkomst op te zeggen, met inachtname van de deadline. Indien u de overeenkomst niet opzegt, en u blijft vanaf de aangekondigde ingangsdatum van de gewijzigde prijs gebruik maken van onze producten, dan zijn de gewijzigde prijzen vanaf dat moment op de overeenkomst van toepassing.
- Indien u na een opzegging opnieuw 2-wekelijks vleesboxen op basis van een abonnement wilt ontvangen, betaalt u de op dat moment geldende prijzen.
Betaling
- Bestellingen worden in rekening gebracht via 2-wekelijkse SEPA Incasso. Daarnaast geeft u toestemming aan het voor ons handelende incassobedrijf om doorlopende SEPA incasso-opdrachten te sturen naar uw bank om een bedrag van uw rekening af te schrijven.
- Het is uw eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat uw betaalgegevens geldig en actueel zijn.
- Het is uw eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u op het moment van betaling voldoende saldo op uw bankrekening heeft staan.
- Als u het niet eens bent met een SEPA-incasso afschrijving of een andersoortige betaling, kunt u deze onder de voorwaarden die u heeft afgesproken met uw bank laten terugboeken. Neem hiervoor binnen acht (8) weken na afschrijving contact op met uw bank. Vraag de bank naar de voorwaarden. Soulmeat is genoodzaakt vijftien (15) euro in rekening te brengen per terugboeking.
- Als een betalingsopdracht niet kan worden uitgevoerd vanwege onvoldoende saldo, onjuiste of verouderde betaalgegevens of overige geschillen, kunnen de bestellingen nog steeds worden bezorgd. In zulke gevallen zal Soulmeat nogmaals de betaling uitvoeren. We behouden ons het recht voor om het openstaande bedrag terug te vorderen door de betaling opnieuw uit te voeren via de opgegeven betaalmethode of via de aanvullende betaalmethoden die in uw klantaccount staan.
- Als de pogingen om de betaling opnieuw uit te voeren niet lukken, behouden wij ons het recht voor om de schuld op een andere manier terug te vorderen, hetzij rechtstreeks, hetzij via een derde partij. Wij behouden ons het recht voor om toekomstige bestellingen te onderbreken of te annuleren wanneer betalingen verschuldigd blijven. Als u de verschuldigde bedragen niet op tijd betaalt, zoals aangegeven in de correspondentie, kan een boete per aanmaning worden toegepast. Het beheer en de opvolging van verlate betalingen kan worden overgedragen aan een incassobureau. De incassokosten worden aan u doorberekend.
- Soulmeat is gerechtigd om de uitvoering van de overeenkomst, zoals het bezorgen van vleesboxen, te onderbreken indien en zolang u niet (volledig) aan uw betalingsverplichtingen heeft voldaan.
Pauzeren en opzeggen
- Soulmeat bestelt de producten ten behoeve van de overeenkomst wekelijks voorafgaand aan de aflevering op het door u opgegeven adres. In alle gevallen, bij pauzeren en opzeggen, dient u om de bestelling (en dus ook om levering en een betalingsverplichting) van de volgende vleesbox, vóór de deadline de overeenkomst te pauzeren of op te zeggen. Indien u de overeenkomst vóór de deadline pauzeert of opzegt, zult u in de daaropvolgende week geen producten ontvangen. De deadline geldt ook voor eventuele overige wijzigingen van de overeenkomst.
- U kunt op elk moment een overeenkomst pauzeren. Dit betekent dat u in een bepaalde week de levering van uw producten laat uitvallen. De week erna wordt de bezorging hervat, tenzij u opnieuw pauzeert. De mededeling over het pauzeren van uw overeenkomst dient u vóór de deadline door te geven via uw account.
- Indien u een abonnement bent aangegaan dat strekt tot het 2-wekelijks bezorgen van de vleesbox, spreken wij van een overeenkomst voor onbepaalde tijd. Een overeenkomst voor onbepaalde tijd kunt u te allen tijde opzeggen. De mededeling over het opzeggen van uw overeenkomst dient u vóór de deadline door te geven via uw account. De opzegging van de overeenkomst zal dan definitief in werking treden.
- U kunt de overeenkomst opzeggen op dezelfde wijze als waarop die is aangegaan; daarnaast kunt u altijd opzeggen via één van onze contactmogelijkheden op onze website of via uw account. Vanwege technische reden kunt u de eerste vleesbox die u ontvangt enkel opzeggen via de klantenservice. U treft de contactgegevens via onze website (www.soulmeat.nl).
Aansprakelijkheid van Soulmeat
- De verkoper aanvaard geen aansprakelijkheid voor directe of indirecte schade die de koper zal lijden als gevolg van het feit dat de geleverde zaken een gebrek vertonen of hebben, tenzij de koper aantoont dat sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van de verkoper danwel dat hij bewijst dat de verkoper met het gebrek bekend is geweest en de koper de hoogte van zijn schade kan specificeren en bewijzen.
- Aansprakelijkheid van Soulmeat voor indirecte schade, waaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst of inkomen, gemiste besparingen et cetera, is uitgesloten.
- Soulmeat is nimmer aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg van door u aan ons verstrekte onjuiste informatie of het verlies van uw wachtwoord. Soulmeat is gevrijwaard tegen eventuele aanspraken van derden.
- Soulmeat is nimmer aansprakelijk voor eventuele schade door het niet opvolgen van door Soulmeat gegeven product- en gebruiksaanwijzingen en waarschuwingen, en u vrijwaart Soulmeat tegen eventuele aanspraken van derden.
- Soulmeat is nimmer aansprakelijk voor schade als gevolg van overmacht, waaronder bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend wordt verstaan: werkstaking, ziekte, brand, storingen bij Soulmeat of haar leveranciers, transportproblemen, weersomstandigheden, geweld, oproer, rellen of optreden van politie en/of brandweer. Onder overmacht wordt ook verstaan: dergelijke onvoorziene omstandigheden bij derden waarvan Soulmeat gebruik maakt bij het uitvoeren van de overeenkomst.
- De aansprakelijkheidsregelingen in de voorgaande alinea’s gelden ook voor (persoonlijke) aansprakelijkheid van organen, medewerkers en hulppersonen van Soulmeat. Zij kunnen hier een beroep op doen.
Privacy
- Bij de afhandeling van een bestelling verwerken wij uw persoonsgegevens. Om u te informeren over wat er met uw persoonsgegevens gebeurt, hanteren wij een privacyverklaring die u kunt vinden op onze website. Vragen over hoe Soulmeat met uw persoonsgegevens omgaat kunt u richten aan love@soulmeat.nl .
- Indien u een bestelling plaatst, gebruikt Soulmeat uw e-mailadres om u vergelijkbare producten en diensten aan te bieden per e-mail. Indien u niet langer nieuwsbrieven wilt ontvangen, dan kunt u zich te allen tijde uitschrijven of uw voorkeuren wijzigingen. Dit kan via de link onderaan de e-mails of via onze klantenservice. U kunt zich ook uitschrijven via de instellingen in uw klantaccount. Meer informatie over e-mailmarketing en het gebruik van uw persoonsgegevens bij onze overige marketingkanalen vindt u via onze website (www.soulmeat.nl).
Fraude
- Wij behouden ons het recht voor om alle accounts te onderzoeken waarvan we vermoeden dat er sprake is van onjuiste- of frauduleuze activiteiten.
- Wij behouden ons het recht voor om uw bestelling, abonnement of account na onjuiste- of frauduleuze activiteiten te blokkeren of te beëindigen.
Klachten
- Kwaliteit staat bij Soulmeat hoog in het vaandel en wij doen er alles aan om klachten te voorkómen. Heeft u klachten, dan nodigen wij u uit contact op te nemen met onze klantenservice.
Intellectueel eigendom
- Onze website en diensten zijn door intellectuele eigendomsrechten beschermd. De rechten op bijvoorbeeld logo’s, software, teksten en beelden liggen bij Soulmeat, haar groepsmaatschappijen of bij degene van wie wij een licentie hebben gekregen. Het is niet toegestaan om delen van onze website of diensten zonder onze uitdrukkelijke toestemming openbaar te maken, te verveelvoudigen of te bewerken, anders dan voor persoonlijk gebruik.
Herroeping
- U heeft het recht om binnen de op de website aangegeven termijn, zonder opgave van redenen, de overeenkomst te herroepen. U betaalt dan enkel voor de gedurende uw lidmaatschap reeds geleverde vleesboxen en de boxen die reeds ingepland zijn. Om de bestelling (en dus ook om levering en een betalingsverplichting) van de volgende vleesbox, dient u vóór de deadline de overeenkomst te herroepen.
Overige bepalingen
- Op alle overeenkomsten tussen Soulmeat en de klant, waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Alle geschillen die uit de overeenkomst tussen Soulmeat en jou als klant voortvloeien, worden uitsluitend berecht door de rechtbank Rotterdam.
- Indien een bepaling in deze algemene voorwaarden of in de overeenkomst niet rechtsgeldig blijkt te zijn, dan blijven de overige bepalingen onverkort geldig. In dat geval komt in plaats van de niet-geldige bepaling een nieuwe bepaling die met de oude zoveel als mogelijk overeenkomt, qua inhoud, bereik en doelstelling.
Terugbetalingsbeleid
Omdat wij met voedsel werken is ons retourbeleid als volgt: wij mogen geen producten retour nemen. Ook niet als de producten ongeopend zijn. Het werkt namelijk niet zoals met kleding; voor de voedselveiligheid gelden wettelijke regels waar we aan voldoen.Mocht er iets zijn met de bezorging of de producten; neemt u dan contact op via love@soulmeat.nl en we proberen het zo snel mogelijk op te lossen. Voor alle bestellingen die gedaan worden gelden onze algemene voorwaarden.
Levering & Bezorging
Bestellen en betalen
Wanneer jij je hebt geabonneerd, komt de bestelling bij ons binnen en zullen we daarmee aan de slag gaan voor de week erop. Je bestelling word verzonden met een tempexdoos en droogijs.
Betaalmethodes
Wij werken met het automatisch incasso systeem van SEPA. Ook kun je met creditcard of IDEAL betalen.
Zo ziet jouw levering eruit
Na het voltooien van jouw bestelling wordt dit via ons systeem doorgegeven aan onze vervoerder. We maken gebruik van een tempexdoos met droogijs korrels van -80 graden dat verspreid over de bestelling wordt gestrooid. Let wel op als je deze korrels ziet, niet met blote handen aanraken. In meeste gevallen zijn deze korrels bij levering al verdwenen. Dit zorgt ervoor dat het vlees in perfecte conditie blijft.
Verpakking en houdbaarheid
Op al onze producten zit een label met de houdbaarheidsdatum. Alle producten worden diepvries geleverd, wat resulteert in een lange houdbaarheidsdatum. Voor gebruik 60 minuten ontdooien.
Levermomenten en besteltijden
Onze verzendingen zijn gratis ! Bestellen kan tot donderdag 12:00, voor een levering een week erop op dinsdag, woensdag of donderdag. Je kunt in je account aangeven welke dag je het liefst de bezorging krijgt, dit kan echter niet gegarandeerd worden, maar we houden er zeker rekening mee ! Daarnaast kun je bij het ontvangen van je track&trace code aangeven of je het thuis wilt, neerzettoestemming geven of bij de favoriete buren.Bestellingen kunnen alleen geleverd worden in Nederland (uitgesloten van Waddeneilanden en het Kaag eiland) .Let op:Onbeheerde bezorgingen mogen alleen wanneer dit schriftelijk is aangevraagd via de bestelopmerking.Wanneer een bezorging op verzoek onbeheerd achtergelaten wordt staat Soulmeat niet meer garant voor de kwaliteit.Bij geen gehoor aan de deur zal de bezorger de buren proberen.Heb je vragen over het bestelproces en leveringen? Neem dan contact met ons op via love@soulmeat.nl